Turun ja Tampereen seutu vahvassa nosteessa

Hartelan juuret ovat Turussa. Olemme perinteisesti olleet vahva toimija Turun alueella ja Satakunnassa, ja näin on edelleen. Lisäksi asemamme Tampereen alueella on vahvistumassa merkittävästi. Organisaatiomme on uudistunut siellä lähes täysin, ja tarjoamme asiakkaillemme entistä kattavammin rakennus- ja hankekehityspalveluita. Myös Länsi-Uudellamaalla toimintamme on kasvussa uusien hankkeiden myötä.

Vuonna 2015 toteutimme lukuisia asuin-, toimisto-, liike-, opetus- ja teollisuusrakennuksia. Muun muassa Poriin valmistuu 16-kerroksinen Linnainmaankulman tornitalo, ja Hangossa rakennetaan korkeatasoisia vapaa-ajan asuntoja meren rantaan Regatta Suites -hankkeessa.

Hartela Oy:n kannattavuus on parantunut edelleen. Rakentamisen ja hankekehityksen lisäksi olemme myyneet merkittävän määrän valmiita asuntoja ja kiinteistöjä sekä liiketoimintaamme sopimattomia tontteja. Lisäksi myimme varikkotoimintamme ja keskitymme entistä selkeämmin perusliiketoimintamme kehittämiseen.

Yrityskulttuurimme perustuu arvoihimme, joita ovat asiakasläheisyys, aloitteellisuus ja ammattiylpeys. Haluamme, että Hartela Oy on koko henkilöstöllemme innostava työyhteisö, ja panostamme siksi johtamisen ja esimiestoiminnan kehittämiseen. Haluamme myös, että toimitilamme tukevat yrityskulttuuriamme. Tämän vuoksi muutimme Turussa uusiin tiloihin, ja Tampereella muutto on edessä.

Hartela on suomalainen perheyritys, jolla on paikalliset kasvot. Kasvot kuuluvat henkilöstöllemme, joka on kerännyt myös ulkoisia tunnustuksia. Työturvallisuustasomme on jatkanut parantumistaan, ja Hartela Oy valittiin Varsinais-Suomen sekä Satakunnan alueen talonrakentamisen työturvallisuuskilpailuissa palkintosijoille. Hartela-konsernin sisäisessä työturvallisuuskilpailussa voittajatyömaa oli As Oy Lohjan Kuulas. Eteralle toteuttamamme XXL:n kiinteistö sai LEED Gold –ympäristösertifikaatin ennätysajassa. Lisäksi Betoniteollisuus ry valitsi Vuoden 2015 Betonirakenne -kilpailun voittajaksi Hartela Oy:n toteuttaman Kangasala-talon.

Hartela Oy jatkoi vahvaa uudistumistaan vuonna 2015. Uskomme jatkossakin yhdessä tekemiseen sekä oppimiseen ja tavoitteenamme on olla asiakkaillemme halutuin kumppani hyvä elämän rakentamisessa koko toiminta-alueellamme läntisessä Suomessa.

Hanna Kolehmainen

Satakunnan korkein talo on kaupungin maamerkki

Arkkitehti Pekka Mäen suunnittelemasta modernin skandinaavisesta tornitalosta on jalostumassa Porin vetovoimaisin asuinpaikka. Ilmeikäs, hapetettu kuparifasadi antaa rakennukselle arvokkaan ja vaikuttavan ilmeen. Suuret parvekepinnat ja pitkälle kantavat näkymät luovat avaruutta unelmakoteihin.

Virtaviivainen rakennus on näyttävä maamerkki Isolinnankadun ja Mikonkadun risteyksessä. 53 metriä korkean ja 16-kerroksisen tornitalon lasitetuilta parvekkeilta aukeavat mahtavat maisemat kolmeen suuntaan. Kohti korkeuksia kurottavassa Asunto Oy Linnainmaankulmassa on 42 arvoasuntoa.

Vaivaton elämä keskellä kaupunkia on Porin huipulla asuville itsestäänselvyys, sillä tornitalo on rakennettu palvelujen päälle. Hissistä on parkkitasojen kautta suora yhteys moderniin ostoskeskukseen. Lisää palveluita löytyy, kun astuu ulos kävelykadulle.

Kotoa on helppo lähteä kaupungille tai vaikka omalle pihalle. Alimman asuinkerroksen kanssa samassa tasossa sijaitsee asukkaiden oleskelualueeksi varattu pihakansi, jossa on turvallinen leikkialue lapsille.